En full vecka

Nu är det mycket som har hänt den här veckan.
I onsdags fick vi åka in till veterinären med Emil för vi tror att han hade blivit ormbiten. Han kom inhaltande och bara la sig ner på golvet och ville inte röra på sig. Å försökte man gosa så bara skrek han. Tassen svullnade upp väldigt fort och blev dubbelt så stor. Det såg ut som en clownfot. Så in till vett. Väl där inne så var det inga större fel på honom. Han spann och åmade sig för alla där och han såg inte allt sjuk ut. Hade inte alls ont när man tog på honom. Men dom behandlade honom som att det var ett ormbett. Men dom gör ändå inte så mycket åt det. Dom gav honom massa vatten under huden så att organen inte ska ta skada av giftet. Sen fick han lugnande och sen var det bara att åka hem. Men man blev ju orolig för lillkillen...

I torsdags hände det inte så mycket. Förutom att vi blev helt klara i barnrummet. Tapeterna och listerna är uppe och vaggan står på plats.

I fredags åkte vi till stan. Vi började med en fika hos farmor. Sen åkte vi och handlade mat och en ny tv till henne. Hon blev så glad. Det var så roligt att se farmor så glad. Hon såg ut som ett litet barn på julafton =) Älskar dej farmor!! Sen lämnade gubben av mej på jobbet så åkte han vidare och uträttade lite fler ärenden medans jag satte mej och babbla lite på jobbet. Skoj att träffa dom igen. Jag "jobbar" ju bara i ca 2 veckor till =( Sen var det bara att fara hem. För där väntade min kusin med familj som kom och hälsade på för första gången. Det var skoj. Det är alldeles för sällan man träffas.

I lördags så hade vi "kusinträff" hemma hos oss. Det var på gubbens sida. Men det är alltid lika roligt att träffa dom. Vi hade 4-kamp (gubben vann =)) och grillade och hade det jätte trevlig. Vi var 21 pers var av 8 barn så det var skönt att det bara regnade ett tag så att vi kunde hålla oss ute. Men jag tog nog ut mej lite för mycket, för idag, söndag, så är jag helt slut. Jag bara sover och sover om vart annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0