Idag du!!!

Idag trodde man att det skulle bli en lugn och skön dag eftersom man är ledig. Men nej då. Det började redan igår morse egentligen. Otto (katten) hade varit och lekt med en geting eller nåt liknande gissar jag på. För hans öra hade blivit jätte svullet. Det såg ut som en uppblåst ballong. Men eftersom han åt bra och Emil och han lekte som vanligt så kändes det onödigt att åka till vett.
Men inatt vid 2 vaknade jag och kände att nått var fel. Jag tände lampan och då satt Otto vid min säng och skakade massa på huvudet. Och det var blod lite överallt runt honom. Min första tanke var att han och Emil hade bråkat. Så jag tog Otto med mej in på toa för att kolla var han blödde och då såg jag att det var blod nästan överallt på toan. Då jag förstod att Ottos öra hade "exploderat" (som tur var där inne). Så det var bara att väcka Roger så att vi fick ta reda på det. När badrummet var någorlunda klar så insåg vi att han hade skvättat ner precis överallt, i sovrummet, köket, fönster, väggar. Ja precis överallt så vi insåg att det var ett jobb för morgondagen, så jag kollade till Otto en sista gång och sen så gick vi och la oss igen.
Så idag började jag med att tvätta fönster och väggar. Sen väckte jag gubben så vi åt frulle sen var det bara att ta fram dammsugaren och sen börja moppa golven och fortsätta med väggarna på lägre höjder.
Men vad rent och fint det blev när vi var klara. Så nu är vårstädningen gjord för i år iaf =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0