Siljan

Nu har vi varit ute på äventyr =)
Vi var 5 st som hyrde en stuga i Gesundaberget förra veckan. Det ligger ca 1½ mil från Mora vid Siljan.
Det var jätteskoj och det har verkligen varit semester. Vi hade kanonväder hela veckan och vi började varje morgon med att äta frukost ute på altanen.
Sen en dag hade vi en heldag på Leksands sommarland. Jag fick mest bara gå runt eller sitta på gräset och titta på medans dom andra sprang runt och åkte vattenruchbanor och svalkade sig. Men det var helt okej ändå. Roligare än att bara sitta hemma och glo.
En annan dag åkte vi till Orsa och gick på Björnparken. Där såg vi då förstås björnar men även isbjörn, tigrar och järv. Det skulle finnas lodjur och varg också men dom såg vi inte till.
Men inne på parken så trodde jag att jag skulle sätta igång både det ena och det andra. För det var sånna backar så jag fick stanna miljoner gånger och till slut fick gubben ta tag i ryggen och knuffa upp mej för jag orkade inte själv. Men inte nog med det så skulle vi ju också åka till Helvetesstupet när vi ändå var i Orsa. Det gick jättebra ner för det var trappor lite överallt och sen var det ju spännande och höra forsen så man knatade på för att komma ner till det. Det vart en stor besvikelse när man såg hur litet det egentligen var i jämförelse med namnet. Å sen så skulle man upp igen då =( Tyckte inte att det var så brant ner som det var upp. Svetten rann och när jag stannade för att få i mej lite vatten och andas lite så fick man slåss med myggen. Så det var bara att försöka skynda sig upp. Men f*n så jobbigt det var... Sen ville dom andra till en annan fors som hette Storstupet. Men där satte jag ner foten och vägrade gå ur bilen.
En av dagarna åkte vi och kollade in Mora och en annan dag åkte vi och spelade minigolf (jag vann) och badade.
Sen på lördagen så var det Siljan runt (Big lake run) Det är en raggarträff i Rättvik. Där samlas alla och sen så åker man i karavan runt Siljan och njuter av utsikten och alla fina bilar. Dom sa att det var minst 600 bilar. Så det var några fina bilar att titta på =)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Härligt med semster!!

Jag förstår att det var jobbigt med ala backar... Jobbigt när man är i vanligt tillstånd, men är man gravid är det ju ännu tyngre... Snällt av Roger o putta upp dig!! ;)



KRAMAR

2009-07-02 @ 13:03:01
URL: http://ulrikas.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0