Lite om mej och pyret

Nu är jag inne i vecka 28. Närmare bestämt 27+4.
Pyret skulle klara sig om den ville komma ut nu sägs det. Den väger lite över 1 kg är ca 30 cm lång och det känns att den börjar bli stor för det börjar bli ena rejäla kickar där inne. Jag har fortfarande inte gått upp mer än ca 3-4 kg. Det är skönt att veta. Men det känns som massa mer.
Jag har mina upp och ner dagar. Idag känns det som en jobbig dag. Allt är bökigt och tungt. Medans andra dagar är som en dans på rosor. Där jag knappt känner mej gravid utan mår hur bra som helst och även känner mej fin. Å sen så är man nere på botten igen dagen där på...

Det är så mycket folk som säger att det är så speciellt och mysigt att vara gravid. Jag ser inte riktigt den förtjusningen. Vist känner man sig lite speciell men oftast bara stor och tung och man orkar inte med så mycket. Man måste ofta be andra göra saker. Bara att försöka böja sig ner och ta upp nått från golvet är ju ett himla ståhej. Det är ju nästan så att det svartnar för ögonen för att man inte kan andas för stunden. Å när man väl har kommit upp igen så går hjärtat i 200 och man bara står och flåsar efter luft...

Vill bara att pyret ska komma ut (om ca 3 månader såklart) så jag vet att den mår bra och är hel och fin. Hatar att vänta..
Ska på koll igen på tisdag så nu blir det lite oftare. Skönt så man vet att allt är okej där inne =)

Så här ser jag ut nu!!

Kommentarer
Postat av: Anna Olsson

Vilken fin mage!!:-) Nu går tiden fort ska du se. Snart har ni erat lilla pyre hos er!:-) Kram

2009-06-13 @ 19:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0