Ams here I come

Jaha då var det gjort...
Då har man varit på arbetsförmedlingen för första gången i sitt liv.
Men det gick jätte smidigt. Blev jätte förvånad. Jag var nästan själv där så jag behövde bara virra runt ett tag för att veta vart jag skulle ta vägen. För det fanns ingen nummerlapp eller nått som talade om hur man skulle gå till väga. Men så länge man ser ut som ett stort frågetecken så brukar alltid någon komma fram och fråga om man behöver hjälp. Och eftersom jag hade varit en duktig tjej och gjort allt mitt förarbete på internet hemma så behövde jag inte sitta där och skriva ner mina meriter mm. Så det var bara att lämna fram sina slutbetyg och arbetsintygen och sen var det typ klart. Men sen så skulle man ju skicka in några papper till A-kassan också med ett intyg som jag ska få från jobbet. Så det var ju bara att åka till jobbet för att få dem att skynda på med dom papperna.
Men sen så vet man ju inte när jag kommer att få dom pengarna eftersom om en månad så kommer jag ju förhoppningsvis gå över till försäkringskassan och få föräldrarpenning istället. Så jag har ingen aning om eller när jag kommer få någon inkomst nästa gång =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0