Då har jag börjat igen

Nu har jag hållt på i ca 2 veckor med lite fusk första helgen med viktväktarna. Jag går inte på några möten. Jag har redan lite recept och points guiden hemma. Så jag kör en egen varient på det hela. Fast det är väl egentligen den samma.
Jag tänkte lägga upp lite enkla, billiga och goda recept. I fall att det är någon som vill ha lite inspiration.

Här har vi Pannbiff med Löksås.  6 points
(siffrona längst ut på varje rad är antal points)

90 g mager nötfärs          3
salt & peppar                  0
1 tsk margarin                1
1 lök, kokta grönsaker
t ex morötter, broccoli     0
kokt potatis, valfri mägd  2

Sås:
1 dl vatten                      0
½ buljong
höns- el köttbuljong        
el msk fond                     0

Gör en stor platt biff av färsen. Salta och peppra lätt. Stek i fettet. Lägg upp biffen på tallrik. Stek strimlad lök. Häll buljongen och vattnet över löken. Låt koka upp. Häll såsen över biffen. Servera med kokt potatis och kokta grönsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0