Sjukstuga

Vi varit sjuka jag och Josefin. Jätte förkylda.
Josefin var febrig i 3 dagar. Men sen försvann febern men hon var fortfarande jätte förkyld. Tyckte att hon andades lite jobbigt så jag ringde bvc och frågade vad jag skulle göra. Men hon tyckte att när hon inte hade feber så var den nog på väg att försvinna. Så det var bara att vänta ut den.
Men sen dagen efter så fick hon feber igen så vi ringde 1177 om råd. Så dom tyckte att vi skulle åka upp på barnakuten. Så där tillbringade vi fredagskvällen för en vecka sen.
Men det var en stressad läkare som kom in. Han kände och lyssnade på henne och surrade lite snabbt om vad det kunde vara och talade om att vi skulle få ett recept utskrivet till henne. Sen försvann han lika fort. Så där stod vi som 2 fån och undrade vad som hade hänt.
Blir så arg när dom inte har fler läkare. Som förstagångs föräldrar är man ju ovan och vill gärna vara säker på vad man ska göra. Så där stod vi bara och inte riktigt fattade nått. Kändes jätte jobbigt.
Å sen kom sköterskan in och gav Josefin nått som skulle göra så att hon skulle kunna andas lättare och sen så körde hon ut oss för då stod det en ny familj utanför rummet och skulle in.
Det ända som kändes bra var väl att vi slapp vänta på att få komma in. Allt var klart på mindre än 2 timmar. Men så stressad ska en läkare inte behöva vara. Inte konstigt att det kan bli helt galet för dem...

Sen så har jag sovit hemifrån själv för första gången sen tjejen kom.
Det var dagen efter vi hade varit på sjukan med henne. Så då hade vi börjat ge henne Brikanyl. Så hon var lagom speedad på kvällen efter att Roger hade släppt av mej. Men han klarade det bra. Det var nån gång under kvällen han höll på att ge upp. (Hihi.. Inte lätt med en liten tös som inte vet vad hon vill)
Jag var på Drinkkväll med tjejerna. Första gången jag drack efter graviditeten förutom nått litet glas rött som jag har försökt mej på innan. Men det gick inte så bra att dricka drinkarna.
Men jag smakade på alla. Men jag tyckte inte att dom var så jättegoda + att min förkylning började sätta igång på allvar. Så det var mest jobbigt =( Så typiskt!!
Så när jag väl åkte hem till farmor för att sova så hade jag så ont i halsen så jag kunde inte sova =(
Jag var inte ett dugg orolig för hur det gick där hemma. Men jag sov inte mer än några timmar ändå.

Nu är jag frisk men Josefin är fortfarande snorig. Men det kommer väl sitta i ett tag till...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0