Klippt gräset igen...

Måste ju berätta en liten rolig men lite chockartad berättelse som hände igår.
Det går att skratta åt det nu. Men jag var bra rädd när det väl hände.

Det hela började med att jag skulle överraska gubben med att klippa gräsmattan medans han var i skolan.
Men det började inte bra...
Den gräsklipparen som jag körde med förra gången. Vägrade starta. Så till slut gav jag upp och ringde gubben och talade om att den inte ville starta och undrade vad jag gjorde för fel. Men det var tydligen batteriet som var slut. Så han tyckte att jag kunde ta våran gamla åkergräsklippare. Som jag Aldrig har kört förut. Men jag tänkte att så svårt ska det väl inte vara.. Eller!!!?
Jag drog ut våran gamla gräsklippare ur boden. Fick kämpa järnet för att bara få i gång den. Lyckades till slut =) Satte på musik och sen hörselskydden. Och sen så satte jag mej på den och tänkte att nu är det bara att tuta och köra.. Eller!!!?
Nu är det så här att man måste trycka ner en koppling och växla. Men växlarna är bakom sitsen så man ser lite dåligt när man ska växla. Så på nått sätt så fick jag i 1:an istället för backen. Så in i boden for jag skrikande och fick inte stopp på fanskapet..  Paniken var ett faktum! Å jag kunde ju inte hoppa av. För det finns inte plats för det där inne. Så jag måste ju få den att stanna. Eller ja jag stod ju still för jag kom ju inte längre, men hjulen snurrade fortfarande och pedalen där det står break på funkade inte. Men sen kom jag på att kopplingen var som broms. Så jag fick allt under någorlunda kontroll efter ett tag och kunde backa ut ur boden.
Grannen som passade Josefin under tiden hade hört skriket. Men när hon tittade till mej så var jag borta. Så jag kan förstå synen hon fick när jag kommer utkörande ut boden igen =)

Så nu tycker jag nog att jag har klippt klart för i år =)

Kommentarer
Postat av: Sussi

hahahahahahahahahahaha

2010-07-05 @ 07:54:05
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: sara

HA HA HA HA HA!!! Det låter helt galet :) Kan förstå att det inte var så roligt just då men så här när man läser om det låter det fantastiskt skojigt!!

2010-08-04 @ 19:49:47
URL: http://flugis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0