Äntligen älg!

Inatt hände nått spännande. Tyckte jag iaf =)
Jag gick upp som vanligt och gjorde iordning en ersättning till lilltjejen. Men när jag väl satt i sängen och hon hade nästan ätit upp så tittade jag ut genom fönstret. Det jag först ser när jag tittar ut är ett altanräcke och på den är det en halv meter snö. Men helt plötsligt så tyckte jag att det rörde sig över den stora massan med snö. Å där står det en jätte giganstisk älg. Ja det var väl säkert en normal storlek älg men på nära håll så är dom enorma. Men jag blev jättepaff. Adrialinet var på topp. Jag väckte gubben. Lilltjejen var precis klar. Så henne slängde jag upp lite försiktigt på axel och så sprang vi ut i vardagsrummet och tittade på den när den ståtligt gick runt och smakade på alla träden vi har på tomten. Sen gick den runt knuten på huset. Så vi fick ta och springa in i köket. Då hade den gått över till grannen och smakade lite på deras träd på framsidan också. Sen gick den hur lätt som helst över staketet till våran sida igen och ut på vägen. Sen bestämde den tydligen att den ville smaka på vårat plommonträd som vi har på framsidan. Så den gick in på våran uppfart och över gräsmattan och stod och njöt där en stund.
Då kommer den andra överraskningen.
Vi hade stått på ett och samma ställe i köket så vi hade inte sett att det hela tiden hade stått en till och ätit på plommonträdet. Så lyckan var gjord. Det var 2. En mamma med barn konstaterade jag. Sen tyckte dom att dom var klara och gick lugnt in i skogen igen. Lilltjejen sov hela tiden i min famn. Men gissa om man kunde sova sen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0