Vad har hänt!?

Ja du!! Här har det inte hänt så mycket.
Det har mest bara snöat och snöat... Börjar bli less på det nu. Men det är jag säker inte ensam om. Det är fint med snö men det skulle vara underbart med vår nu. Men det är bara att vänta. Jag vet att när allt väl börjar smälta så kommer man gnälla över det också. För då är det för blött och slaskit ute. Så man kommer nog ändå aldrig vara nöjd. Vet inte om man är en vanlig "svensson" som bara måste ha nått att gnälla om =P

Vad har hänt med lilltjejen då!!
Jo hon växer så det knakar.
Det låter som att det är tand på väg med jag kan ha fel. För det vill inte komma upp nån iaf.
Jag har slutat amma helt kan man nog säga. Hon kan få för sig att hon vill ha sej ett liten slurk då och då. Men det är aldrig en hel måltid hon får via mej. Jag tycker att det är skönt att ha slutat. Det underlättar både för mej, Roger och Josefin tycker jag. Hon blir mätt och nöjd. Roger kan avlasta mej med den biten också och jag kan få sova längre på mornarna. Så jag tycker att det bara är posetivt.
Vi har även provat lite mat men det är inget som går hem än. Så jag ska avvakta några dagar och kolla om det funkar då. Men det är bra roliga miner när hon försöker ialla fall =)
Hon vill fortfarande inte heller vända på sig från rygg till mage eller tvärt om. Men hon kämpar på. Hon är så nära hela tiden. Men det tar nog inte lång tid innan det händer heller.
Hon har även kommit på att hon kan låta väldigt högt. Hon brukar ligga på sin matta med helst hela handen i munnen och gormar och ibland så sätter hon igång och vrålar förfullt. Det är så roligt att se hennes minspel. Men det kan bli lite svårt att höra tven när hon säger igång med sina vrål. Men än så länge är det bara underbart när man hör henne och man bara ler och blir varm i hela kroppen. (ska tänka tillbaka på det här sen när jag aldrig får tyst på henne) =P hihi
Men jag har förvisso för första gången sagt till henne att vara tyst =)
Jag pratade med min syster i telefon och då satte hon igång och "vråla" och hon slutade aldrig. Syster min bara skratta och tyckte att hon var jättegullig. Men då bad jag henne vara tyst. (Jossan alltså) Å hon tystnade också =) Men jag sa till min syster att det var nog tyvärr inte sista gången jag sa den meningen till henne =)
På måndag ska vi på 4½ månads koll. Det ska bli spännande och se vad hon ska "klara av"

Läste igenom det jag skrev och konstaterade nog att det kanske hade hänt lite ändå!

Måste ju lägga upp en bild på lilltjejen också.
Här sitter hon med vid bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0