Arbetslägret

Det har varit en lååång helg med massa att göra.
Jag hämtade Ramona vid stationen. Sen till Gränby och storhandla. Sen vidare hem. Vi satte syrran i jobb. Satte henne på sittgräsklipparen så hade hon och göra ett tag =) Sen var vi över till grannen på fika.
På lördagen så började vi med en härlig frulle ute på terassen i solen.
Sen var det dax för arbetslägret att börja =)
Vi (då är "VI" Roger och Ramona och sen lite Jag) att gräva upp 2 rabatter som vi har på varsin sida på huset. Jag planterade några planter i krukor som jag ville ha kvar som jag sen ska plantera igen någon annanstans. Vi fyllde våran gamla damm som är borttagen med den jorden: För det ska bli en stor rabatt där, tror jag. Vi tog även bort massa sten på toppen av "dammen" som dom som bodde här förut säkert hade gjort något snyggt med, men som inte längre syntes. Så nu är det bara en stor krigszon där. Men då kan det ju bara bli snyggare sen när jag ska försöka göra något där =)
Sen kom Peter och motorsågen =) hihii. Vi hade ett stort träd vid terassen som jag hatade. Den var stor och luktade illa när den blommade och så skymde den solen på kvällen. Men nu är den borta + att vi fick massa mer ved. Jag ska försöka göra någon rabatt där också har jag tänkt. Sen var det dax för mej och syrran att börja måla ett skjul som vi har.
Sen var det slutjobbat i lägret. Då blev det en sen grillning. Men tänk så gott det blev efter en hård dag i värmen.
Tänk om man bara kunde fått tagit ett glas rött vin till köttet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0