Extra koll

Idag har vi varit på en extra koll med ultraljud på Ackis.
Barnmorskan tyckte att jag var svårmätt och att jag låg fel i kurvan sist vi var där. Så vi fick en kallelse till ultraljud för att vara på den säkra sidan.
Det var skoj att titta på bebisen igen men samtidigt lite läskigt. Jag tyckte jag såg alla armar och ben så allt verkar iaf vara på plats =) Sen berättade barnmorskan på Ackis att hon skulle ta alla mått och tester 3 gånger för att få så bra resultat som möjligt. Så hon började mäta huvudet, sen magen och sist lårbenet. Sen kollade hon även tillförsen från moderkakan genom navelsträngen för att se om bebisen får tillräckligt med näring. Och sist kollade hon hur mycket fostervatten det fanns.
Det visade sig att barnen ligger lite under kurvan. Men ändå inte i riskzon. Den väger 1700 gram. Så det kommer inte att bli en klump på 4kg när den kommer ut. (Å det gör ju inget)
Men vi ska tillbaka om 2 veckor igen för att följa upp och se så den följer sin egen kurva och att allt ser bra ut.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad skönt att allt ser bra ut :-)



Ses snart

Kram

2009-07-24 @ 09:34:22
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0