Motivation??!

Ja nu var de det här med vikten då *suck* Jag måste ju komma igång och skriva så kanske jag kan hitta motivationen. För just nu är sen såååååå långt borta.
Gubben fyllde ju år i går och då blev man ju sugen på att ta en liten tårtbit och lite pepparkakor. Det var smarrit värre. Men det gör ju inte saken lättare att motstå. Hela helgen ser ut att bli massa onyttigt. Rogers släkt kommer och grattar honom på lördag och min familj på söndag och då slinker det säkert i nått där också och sen ska jag ut med tjejerna och partaja på lördag. Det ser jag fram emot :) Men jag känner ju också som så, att man måste ju leva lite också och inte bara leva på bröd och vatten.

MEN varför har jag ingen motivation? Vart finns den? VART HITTAR JAG DEN???
Det spelar ingen roll om jag har ätit massa onyttigt och sen så mår jag mega pyton och tänker att nu ska jag aldrig mer äta onyttigt för jag vet hur illa jag mår. Men lik förbannat så gör man det igen. Morrr...

Hur ska jag göra för att få lite ändring i mitt liv när det gäller kost och träning när man absolut inte har någon lust och ork. Men gå ner i vikt det vill jag ju absolut. Men varför går det inte då? När jag så gärna vill de.

Jag och Sussie var och tränade bodyjam i onsdags och det var jätte skoj. Tack Sussie att du drog med mej!
MEN jag ställde mej ju också på vågen som står där och blänger på en när man kommer in i omklädningsrummet. Det var ingen rolig syn. 83,4kg stod den på. Jag tänkte det måste vara fel. Så jag klev av och ställde mej igen. Men nejdå det var samma siffror som kom upp. Man får ju skämmas. Så här mycket har jag ALDRIG vägt :(
Men nu har jag skrivit siffran så nu är det verklighet. Nu är det bara att inse att jag är STOR och MÅSTE göra nått åt det...

Så vart e du?? Jag vill så gärna ha motivationen!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag tycker du är fin som du är.

2008-12-05 @ 11:05:38
URL: http://flammannettan.blogg.se/
Postat av: Sussi

Tack själv att du följde med och tränade med mig i onsdags. Det är mycket roligare med sällskap..Det finns bara en sak att göra..Vi får söka till Du är vad du äter.Anna Skipper skulle nog få ordning på oss :)!!

2008-12-05 @ 20:38:00
Postat av: Liselott

Du är inte ensam om att behöva hitta motivationen jag törs inte ens ställa mig på vågen längre.

2008-12-06 @ 14:20:36
Postat av: Roger

Du är så söt gumman och du kommer att hitta motivationen. Om inte så får jag väl motivera dig.

:D

2008-12-08 @ 20:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0